پایگاه مردمی اطلاع‌رسانی دکتر عسکر جلالیان

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

شهرستان دیر می‌تواند به قطب علمی استان تبدیل شود

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده درصورت پیگیری‌های مورد‌نیاز، شهرستان‌های کنگان، دیر و جم در کنار شهر عسلویه می‌توانند با داشتن ۳۰ مرکز دانشگاهی تا ۴ سال آینده به‌عنوان قطب علمی استان مطرح شوند.

عسکر جلالیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه انتخابیه خبرگزاری خانه ملت؛ اعلام کرد: یکی از راه‌های برون‌ رفت از شرایط عقب ماندگی‌های موجود علی‌الخصوص نیروی انسانی متخصص متناسب با شرایط صنعتی استان توسعه متوازن علمی در نظام آموزش عالی پایدار است که در دوره نمایندگیم به‌شدت به‌دنبال آن بوده‌ام.

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس اضافه کرد: در 4 سال گذشته توانستیم مجوز راه‌اندازی 6 مرکز دانشگاهی شامل دو دانشگاه آزاد اسلامی در دیر و جم، 2 واحد دانشگاهی علمی کاربردی در کنگان و عسلویه، یک واحد دانشگاهی فنی‌‌وحرفه‌ای در کنگان و دانشکده فنی مهندسی دولتی در جم کسب کنیم و در روز گذشته نیز هفتمین مرکز فناوری گاز و پتروشیمی در کنگان افتتاح شد.

  • ۰ نظر

    طرح نظارت بر نمایندگان در دوره‌های اول و دوم مجلس

    طرح نظارت مجلس بر امور نمایندگان یکی از موضوعات اساسی و ضروری به شمار می‌آید که باید در دوره‌های اول و دوم مجلس به تصویب می‌رسید. عسگر جلالیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، با اشاره به ضرورت نظارت مجلس به عملکرد نمایندگان گفت: باید بر عملکرد نمایندگان در چارچوب مشخص نظارت شود تا نمایندگان که خود به عنوان ناظران ملت محسوب می شوند، به وظایفشان عمل کنند.
      وی ادامه داد: گزارش کمیسیون مشترک بررسی طرح نظارت مجلس بر امور نمایندگان و مواد مربوط به این طرح و جزئیات آن در سایت خانه ملت قرار دارد و تمامی آحاد ملت ایران می توانند نظرات و پیشنهادات خود را راجع این طرح ارائه دهند. 

  • ۰ نظر