طرح نظارت مجلس بر امور نمایندگان یکی از موضوعات اساسی و ضروری به شمار می‌آید که باید در دوره‌های اول و دوم مجلس به تصویب می‌رسید. عسگر جلالیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، با اشاره به ضرورت نظارت مجلس به عملکرد نمایندگان گفت: باید بر عملکرد نمایندگان در چارچوب مشخص نظارت شود تا نمایندگان که خود به عنوان ناظران ملت محسوب می شوند، به وظایفشان عمل کنند.
  وی ادامه داد: گزارش کمیسیون مشترک بررسی طرح نظارت مجلس بر امور نمایندگان و مواد مربوط به این طرح و جزئیات آن در سایت خانه ملت قرار دارد و تمامی آحاد ملت ایران می توانند نظرات و پیشنهادات خود را راجع این طرح ارائه دهند. 
این نماینده ادامه داد: از نظرات و پیشنهادات مردم در بررسی طرح نظارت مجلس بر امور نمایندگان در صحن علنی استفاده خواهد شد. 
جلالیان تصریح کرد: هر فردی در هر جایگاهی باید متناسب با تخلفات و جرائمی که انجام می دهد، مجازات شود. 
وی با اشاره به اینکه‌ معتقدیم این طرح باید پیش از اینها در دوره مجلس اول و دوم به تصویب می رسید، ادامه داد: البته باید قبول کنیم که نظارت بر مجموعه ای که خود ناظر است، کاری ساده ای نیست و نیازمند بررسی دقیق می باشد تا مورد سوءاستفاده فرد و یا گروهی قرار نگیرد. 
عضو فراکسیون اصولگرایانخاطرنشان کرد: طرح نظارت مجلس بر نمایندگان باید زبان نماینده را به عنوان زبان مردم و ملت بازتر کند تا مطالبات ملت را نمایندگان به درستی پیگیری و دنبال کنند. 
جلالیان اظهار داشت: این طرح باید جامع و مانع باشد و نمایندگان را در چارچوبی قرار دهد که وظایف تعریف شده خود را مو به مو اجرا کنند.

۹ اردیبهشت ۱۳۹۱