عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اجرای مصوبه وزارت نفت در ارتباط با اختصاص ۵۰ درصد از ظرفیت اشتغال منطقه به نیروهای بومی را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار صدای بوشهر، “عسگر جلالیان” اظهار داشت: در سال جهاد اقتصادی باید از ظرفیت موجود در استان و به‌ویژه پارس‌جنوبی نهایت استفاده را ببریم و باید راه را برای توسعه و عمران و آبادانی استان بوشهر هموار کنیم.

وی افزود: دولت تلاش زیادی برای رفع محرومیت از چهره شهرها و روستاها داشته و تا حدودی نیز موفقیت‌های حاصل شده که البته نتیجه مطلوب حاصل نشده و مردم به‌ویژه در زمینه اشتغال دغدغه‌های جدی دارند.

نماینده مردم دیر و کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد وزارت نفت در اجرای مصوبه اشتغال 50 درصدی نیروهای بومی خاطرنشان کرد: استان بوشهر مانند سایر استان‌های کشور از معضل بیکاری بی‌نصیب نمانده و در حال حاضر جوانان با وجود این ظرفیت‌های مناسب‌ کاری در جست‌وجوی کار هستند و مصوبه وزارت نفت در ارتباط با اختصاص 50 درصد از ظرفیت اشتغال منطقه به نیروهای بومی منطقه با وجود تاکید رئیس‌جمهور مانند بسیاری از موارد دیگر هنوز اجرایی نشده است.

جلالیان با اشاره به تبعات جبران‌ناپذیر بیکاری در منطقه گفت: بیکاری و نداشتن شغل مناسب در منطقه موجبات معضلات اجتماعی شده و حجم قابل‌توجه اعتیاد را پدید آورده است.

وی ابراز داشت: از مسئولان انتظار داریم بیش از گذشته به وضعیت استان و شهرستان‌های جنوبی توجه کنند تا مردم مزه شیرین خدمت‌رسانی دولت را به خوبی بچشند و شاهد خنده مردم باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در سال جهاد اقتصادی، انتظار داریم قوای سه‌گانه زیر سایه همدلی و وحدت و در پرتوی رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای بهبود وضعیت رفاه و معیشت مردم و به‌ویژه مناطق محروم کشور اقدام کنند.

این مسئول خواستار نظارت جدی بر نحوه اجرای مصوبات سفرهای استانی شد و بیان داشت: مصوبات استانی درصورت اجرا میتوانند منطقه و استان را متحول کنند و فرصت‌های بی‌نظیری را به‌وجود بیاورند که با وجود پیگیری مستمر نمایندگان مجلس، این مصوبات به کندی اجرا می‌شوند و هیچ نظارتی نیز بر نحوه اجرای این مصوبات اعمال نمی‌شود.

این نماینده مجلس خواستار اختصاص اعتبارات بیشتر به استان بوشهر شد و یادآور شد: طبق قانون اساسی هر استان باید از داشته‌ها و درآمدهای خود به میزان کافی بهره‌مند شود، بنابراین از دولت می‌خواهیم که زمینه‌های توجه به نقاط پیرامونی پارس‌جنوبی و اختصاص اعتبارات مناسب به این مناطق فراهم شود.

جلالیان در ادامه خواستار تسریع در راه‌اندازی اسکله صیادی دیر و کنگان شد و عنوان کرد: در ساخت و راه‌اندازی اسکله صیادی در دیر و کنگان تعلل بسیار زیادی صورت گرفته و مردم و به‌ویژه صیادان و ملوانان انتظار دارند این طرح به‌زودی اجرایی شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس از حل زیربنایی مشکل آب و برق در شهرستان‌های دیر، کنگان و جم خبر داد و متذکر شد: این امر مهم در سال‌جاری توسط وزارت نیرو انجام گرفت و مردم از این اقدام بسیار خوشحال هستند و از وزیر نیرو انتظار داریم تدبیری بیندیشند تا مشکل شبکه‌های داخلی آب و برق نیز مرتفع شود تا در فصل تابستان مردم با مشکلی مواجه نشوند.

جلالیان اذعان داشت: همه باید دست به دست هم بدهیم و با تمام توان و انرژی در مسیر رشد و تعالی استان بوشهر و شهرستان‌های مختلف تلاش کنیم.

۱۴ شهریور ۱۳۹۰